måndag 14 juni 2010

Längtar till flytten...

Jag var och tittade till stugan idag. Kollade upp vad som skulle packas med ut (förutom mat och dryck) och vad som fanns på plats. Inspekterade dasset som min far håller på att bygga till oss och... insåg vilket underbart ställe vi håller på att få. Nu längtar jag tills vi får flytta ut till stugan för sommaren!

Vi köpte vår stuga förra sommaren på Blocket. Därefter flyttade vi den med traktor och släp en sommarnatt i slutet av juli.



I sommar ska vi bygga en stor altan och anlägga gräsmatta runt stugan och ned mot sjön.



Det kommer att bli så fint, så fint.


3 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut!
    Och häftigt det där med att flytta med traktorn

    SvaraRadera
  2. Monica:
    Ja, det var en rolig natt måste jag erkänna. Vi körde 20 km/timmen så det tog verkligen hela natten. Dessutom fick vi hålla oss till en massa små grusvägar för att inte blockera vägen för andra bilister. Varje gång vi skulle passera under en telefon- eller elledning var jag eller någon av "karlarna" som var med på resan tvungen att gå ut och hålla upp ledningen/kabeln med en specialtillverkad pinne så att vi kunde få in huset under tråden...
    Ja, jisses. Tänk att det faktiskt gick!

    Anneli:
    Ja, stugan ligger alldeles fantastiskt. Precis vid vattnet och med berget Akkelis i bakgrunden. På sensommarkvällarna går solen ned just bakom fjällkammen men så här i juni har vi fortfarande midnattssol.

    SvaraRadera