måndag 14 juni 2010

Tillbaka - fylld av inspiration!


Nu är jag tillbaka igen, efter några dagar nere på Folkhögskolan i Småland.
Avslutningshelgen var toppen! Samtalen och textgenomgångarna var oehört intressanta (och intensiva) och jag har lärt mig mycket! Dessutom har jag blivit oerhört inspirerad. Det riktigt kliar i fingrarna... Härligt!

På lördagskvällen hade vi ett författarbesök som var givande. Debutanten Andrea Lundgren berättade om sin väg till utgivning, sina kontakter med förlaget, visade kontraktet för boken och gav många matnyttiga tips kring skrivprocessen.
Det hela var extra roligt eftersom Andrea själv gått den utbildning jag nu går. Gav en extra kick - att se att det faktiskt kan gå vägen!

Jag har givetvis skrivit in hennes debut I tunga vintrars mage på min ska-läsa-lista.
(Att Andrea dessutom är norrbottning tilltalar förstås lokalpatrioten i mig...)

Jag ska försöka skriva ned lite fler intryck från helgen så småningom - har bara en tvätthög att ta hand om först.
Suck.

Måste bara tillägga: Visst är Andreas titel sagolikt vacker? Smaka på den. I tunga vintrars mage. Det är så att man ryser...

2 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka. Det låter som om du har haft det riktigt bra :)

    SvaraRadera
  2. Tack, Anneli!
    Ja, det har varit riktigt fina dagar...
    Men det är skönt att vara hemma igen.
    ;)

    SvaraRadera