tisdag 20 juli 2010

Läckraste kalenderpojken...

På tal om att dagarna går så är juli månad snart slut. Tyvärr.
Jag säger "tyvärr" av flera anledningar: sommaren övergår snart i höst, semesterdagarna sinar och de ljusa nätterna blir allt mer ett minne att bära vidare.
Dessutom betyder övergången till augusti att vi måste vända blad i vår almanacka, vi som helst vill ha juli hela året om 2010.
Varför?

Just juli månads kalenderpojke (i Jutiskalendern) är snyggast av dem alla, säger jag helt opartiskt. Håller ni inte med?



Min käre far är oehört generad över bilden men ställde upp för den goda sakens skull (att både stötta Jutis byaförening och Cancerfonden är ett behjärtansvärt ändamål, inte sant?). Han vill verkligen inte att jag lägger ut bilden på bloggen! Barn ska dock göra lite uppror mot sina föräldrar, det främjar deras utveckling. Dessutom är jag stolt över honom. Två av männen i mitt liv är "utvikningspojkar" denna månad. Vem hade trott det för ett år sedan?

2 kommentarer:

  1. Bilden är otroligt fin, o jag kan förstå hans känslor. Kan tänka mig att både du och jag skulle tänka över det noga, både en och två gånger om någon skulle be oss att ställa upp naken i en kalender =) Skickar en hälsning till "dina kalender-killar".

    SvaraRadera
  2. Du har givetvis rätt. Jag skulle ALDRIG ställa upp i en sådan kalender - det må vara hur behjärtansvärt som helst...
    ;)

    Jag ska hälsa till dem!
    Ha det så bra!

    SvaraRadera