tisdag 8 juni 2010

Ketchupeffekt


Denna vår har familjen sannerligen varit otursförföljd. Inga allvarliga saker, tack och lov, men små oturliga olyckor som strulat till det för oss - ekonomiskt.

Eftersom jag är tjänstledig från mitt lärarjobb för att gå skrivarkursen har familjens budget varit stram (för att uttrycka det milt) och därför är det typiskt att olyckorna kommer just i år.
Jag tycker att följande två exempel visar vilka fullständigt onödiga utgifter vi fått punga ut med:

* I påskas backade någon på vår bil med en skoter.
* När vi var på vår mysweekend i Umeå gick mina glasögon sönder.

Jag älskar att göra av med pengar (i regel). Men då vill jag bränna dem på något roligt! Inte på bilreparationer och glasögon...

Som grädde på moset är nu min resa till skrivarkursens avslutning dessutom hotad. Piloterna hotar med att gå ut i strejk, vilket innebär att min biljett är intet värd.
Typiskt!
Jag hoppas dock att "Ketchupflaskan" nu är tömd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar