torsdag 20 maj 2010

Scoop!

Både Malin Persson Giolito och Camilla Läckberg skriver om prinsessbröllopet på sina härliga och intressanta bloggar idag, här och här. Jag vill inte vara sämre, jag.

Jag har dessutom ett riktigt scoop att komma med: Daniel och jag har barn tillsammans! Jodå, det finns dokumenterat hos själva socialkontoret i vår kommun! Svart på vitt!

Maken och jag hade inte tänkt släppa bomben förrän efter bröllopet, tänkte vi skulle få oss en härlig semesterhacka genom att sälja nyheten till Vänt i häcken, förlåt, jag menar givetvis Hänt i veckan, eller någon av de andra skvallerblaskorna. Det är väl en medborgerlig rättighet att få göra sig en hacka på evenemanget den 19 juni? Men jag vill inte vara sämre än mina bloggidoler och släpper därför nyheten redan idag...

NEJ, NEJ, NEJ - det är givetvis inte sant! Även om det skulle gå att göra en rolig tidningsgroda av det hela - för dokumentet finns verkligen. När socialnämnden fattade sitt beslut att låta Roman familjehemsplaceras hos oss förra året skedde det samtidigt som kronprinsessan eklaterade sin förlovning. Jag misstänker att någon av kanslisterna på kommunkontoret är begiven på skvallertidningar för när dokumentet skrevs ut stod det att Malin och Daniel Westling tilldelats vårdnaden för Roman *** (Min make heter Niklas, inte Daniel).
Vi ringde givetvis socialkontoret och påtalade skrivfelet - och fick oss ett riktigt gott skratt tillsammans med socialsekreteraren.

Men dokumentet finns. Och skulle kunna "komma i omlopp" (tänk er läskig musik här)...


(Bilden är hämtad från DN)

4 kommentarer:

  1. Kul! Något att berätta om för barnbarnen kanske:)

    SvaraRadera
  2. Absolut!
    Det är härligt när byråkratiska dokument kan väcka sådan glädje (både själva beslutet och namnmissen fick oss att dra på smilbanden).

    SvaraRadera
  3. Jag tycker Roman verkar vara en riktig prins, så det passar väl bra.

    SvaraRadera
  4. Du har så rätt!
    Han heter till och med Shah i mellannamn, vilket betyder just Prins på hans språk...

    SvaraRadera