söndag 9 oktober 2011

Trött

I helgen har vi haft Marknadshelg här i bygden, vilket brukar vara en trevlig upplevelse. Många hemvändare kommer på besök och man passar på att avnjuta en hel del smaskiga godsaker som inhandlats av torgnasarna (kaffeost är min personliga favorit). Trevligt, helt enkelt.

Men i år fick vi uppleva något helt nytt och jag känner mig så trött. Jag ska inte gå in djupare på eländet, låt mig bara beskriva det som en ekvation:

Tonårsson + fest + alkohol + tappat omdöme + sen hemkomst = trött och arg mamma.

Nu tänker jag gå och dammsuga precis utanför sonens sovrumsdörr. Jag måste vara MYCKET noggrann och dammsuga intensivt och länge just precis vid tröskeln till rummet.
Det kanske lever om lite...
Han kanske vaknar...
Det kanske är jobbigt, om han nu skulle ha huvudvärk...

Hämnden är ljuv. O så ljuv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar