måndag 11 juli 2011

Det jäser

Eftersom det är så länge sedan jag skrev på mitt manus Drömmar tog jag mig tid att läsa igenom det igår. Alla 76 sidor. Och tack och lov ville jag inte kräkas när jag läst klart (vilket jag befarat). Jag hade i mina tankar devalverat storyn och karaktärerna flera gånger om och "mindes" det som torrt och tråkigt, med dåliga miljöbeskrivningar och intetsägande karaktärer.

Men så var det inte.
Tack och lov!

Istället var det bra. Riktigt bra.
Visst; det behöver knådas en hel del innan den jäsande degen är bakbar, men det finns potential. Frågan är nu bara hur jag ska gå vidare. Vad ska jag krydda med (kanel eller vaniljsocker - tragik eller romantik?) och hur ska jag sedan baka ut det hela (flätor, snäckor eller kransar - skall jag begränsa antalet "spår" i storyn eller skall jag utveckla de olika karaktärernas separata delar?).

Hur som helst jäser det för fullt i mitt inre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar