fredag 29 april 2011

Otippat

Kärleken är en förunderligt stark kraft som kan få en att göra de mest oväntade saker. Den kan få en att uthärda smärtsamma upplevelser, få en att orka med de mest krävande uppgifter, ja få en att pressa sig själv långt över de gränser man trott sig satt upp.

Ikväll kommer min kärlek att att ge mig kraften att både uthärda och orka... stå ut.

Ikväll ska jag gå på konsert.
Det låter inte så illa, det förstår jag. Men musiken är inte riktigt inom den genre som brukar tilltala mig. Inte riktigt.
Bandet ZilenZe gör nämligen covers på Sonic Syndicates låtar. Det handlar alltså om metalcore, inte någon sockersöt melodifestivalspop.

Lite för "hårt" för min smak, är inte någon stor fan av sångare som "growlar".
Så varför ska jag då gå?
Kärleken, ni vet...

Ikväll kommer jag tycka att ZilenZe är kanonbra. Jag kommer att tycka att growlet mer liknar änglasång än något som stiger upp ur det svavelosande helvetsgapet.
Kärleken gör sådant, den förändrar våra upplevelser.
I det här fallet: Moderskärleken. Det är nämligen sonen som growlar.
Och visst gör han det riktigt bra...

2 kommentarer:

  1. Malin, han är ju super duktig...
    Ta och lägg "Dead by April" på din I-pod och
    lyssna en stund varje dag, så vänjer du dig sakta men säkert, utan att sonen vet det, så vipps är du också ett stort fan av Growl. =) och du kommer att ha en mycket imponerad son ;)

    SvaraRadera
  2. Bra idé, Erika.
    Och jo, jag försöker lyssna på deras musik lite nu och då, och visst gillar jag den allt mer...
    ;)

    SvaraRadera