söndag 3 april 2011

Jag - en soldyrkare

Äntligen: Sol!
Som jag har längtat...
Nu börjar den bästa tiden på året här i Lappland - vårvintern - med sol och värme samtidigt som snön ligger kvar.



Vi passade på att åka ut till stugan för att titta till den inför påsk. Se över vad som behöver provianteras och hur det står till med värmen osv. Grillsäsongen inleddes med hamburgare utomhus (inte runt eldstaden dock utan via gasolgrillen. Lite fusk, jag vet...).




Givetvis passade vi på att köra lite skoter på sjön, där föret var helt gudomligt. Äldste sonen och hans flickvän passade på att pimpla upp några abborrar och jag passade på att lägga grunden för min solbränna. Härligt.



En sådan här dag gör sannerligen gott för själen. Nu känner jag mig redo att möta en ny arbetsvecka.

2 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket snö ni har fortfarande. Fast det ser väldigt vackert ut. I Skåne är det äntligen vår :)

    SvaraRadera
  2. Det är den här tiden på året som man verkligen förstår hur avlångt vårt land är.

    Jag kommer ihåg det underbara fotot på ditt magnoliaträd som du lade ut på din blogg till valborgs ifjol. Jag trodde knappt mina ögon eftersom snön föll i massor den kvällen.
    Det kändes som att jag bodde i heeeelt fel landsände.
    :)

    SvaraRadera