onsdag 13 oktober 2010

Se det snöar, ja se det snöar...

Marken är helt vit. På bara 2,5 timme har ett snötäcke lagt sig över hela gräsmattan och jag vill bara gråta.
Inte redan! Inte nu!

Vintern är lång här uppe. Snön kommer att ligga ända in i maj och kylan kommer att krama musten ur oss alla.
Jag vet det. Jag är uppvuxen här och borde ha vant mig, ändå känns det tungt.
Extra jobbigt just ikväll eftersom jag ska köra ned till kusten tidigt imorgonbitti. 25 mil enkel väg för en kursdag. 25 mil i snöslask och halka.
Bäst jag kryper till kojs så att jag orkar upp i ottan.

Ber så mycket om ursäkt för mitt gnälliga inlägg, var bara tvungen att få det ur mig. Jag tycker nämligen så synd om mig själv ikväll.
Allt blir extra jobbigt när lillsyrran åkte till Kanarieöarna i eftermiddags.
Är jag avundsjuk på henne?
You bet!

2 kommentarer:

  1. Kör försiktigt! Själv ska jag till Skellefteå men jag tar bussen. Skönt!

    SvaraRadera
  2. Jag körde hyfsat försiktigt.
    Hälsa så mycket till Natalie!

    SvaraRadera