lördag 11 september 2010

Älgänka

Familjen har varit utan internet i några dagar (och yngste sonen har därför klättrat på väggarna), men nu äntligen är vi kontaktbara igen. Skönt.
Det är läskigt hur beroende man har blivit av internet...

Vad har då hänt sedan senaste inlägget? Inte mycket, måste jag tråkigt nog erkänna.
Jag har jobbat, jobbat, jobbat. Och jobbat. Och jobbat lite till.
Börjar fundera på om det var så klokt att kliva på detta expresståg...

Maken har varit ledig eftersom älgjakten dragit igång och i torsdags gick han upp till fjälls för att... ja, jaga är väl den officiella orsaken men jag tror att de mest myser, äter gott, dricker gott, fiskar och spelar kort. Visst, de vistas ute i skogen också men så mycket skjutet har det inte blivit.
Jag unnar honom dessa dagar med grabbarna, tro inte annat. Jag vet hur mycket dagarna betyder för honom!

Så nu är jag alltså älgänka. Det är rätt mysigt det också. Idag har jag och syrran varit och shoppat gardiner, kuddar och lampor till hennes nya lägenhet. Superkul! I eftermiddag ska vi laga mat tillsammans och så ikväll ska vi dricka vin och se en tjejfilm. Härligt! Det är verkligen sååå roligt att hon bor hemma i Arjeplog igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar