tisdag 3 augusti 2010

Magiskt tänkande...

Visst är det lätt att falla in i lite magiskt tänkande ibland? Tyda tecken på olika sätt (så att de passar en själv och ens önskemål). Nåväl, igår gjorde jag sannerligen det.

Första dagen på nya jobbet. Miljoner fjärilar i magen. Ensam i den stora mörka skolan letar jag mig fram till mitt kontor. Vad är det första jag får se? Jo, en tavla av Sven Ljungberg!
Tada!
Detta var meningen. Det stod i sjärnorna att just jag skulle få detta jobb och aaaaallt kommer att bli toppen! Hurra! Ett fantastiskt tydligt magiskt tecken!

Hänger ni inte med?

Sven Ljungberg är en hyfsat känd småländsk konstnär, hemmahörande i min makes hemort Ljungby. (Ni kan läsa mer om honom här.) Han är dock relativt okänd för oss som växt upp i mina lappländska hemtrakter (150 mil norr om Ljungby) men trots det hänger en av hans litografier på mitt nya arbetsrum.
- It´s a sign!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar