fredag 4 juni 2010

Pappa?


Okej...
Ni kanske inte tycker att eftermiddagens utflykt låter så spännande, men tro mig - det var den!!!

Min älskade pappa ringde och berättade att han rakat av sig skägget. SKÄGGET!
Det skägg som han burit varje dag sedan 1967 (med undantag för en vecka på åttiotalet då han - också - fick ett ryck och rakade av sig allt).
Med andra ord; han har i princip alltid haft skägg och så idag, helt plötsligt, rakade han av sig allt.

Givetvis kastade vi oss i bilen och åkte hem till honom för att titta. Vi kände knappt igen honom, det var liksom inte pappa längre utan någon släkting till honom. Lite lik, men ändå inte...

Konstigt. Häftigt.

Jag tog kort på honom och hade tänkt lägga ut en "före" och en "efter" bild, men käre far förbjöd mig. Jag fick under inga omständigheter visa hur han nu ser ut. Tyvärr.
Han är jättefin (påminner lite om Kevin Costner, tycker jag)!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det låter otroligt spännande. Det är inte varje dag ens föräldrar gör sådana oväntade förändringar. Jag förstår att ni skyndade er för att få se :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var så roligt. Och konstigt.
    Men tydligen har han redan börjat spara ut sitt skägg igen...
    :)

    SvaraRadera