fredag 18 juni 2010

Helt blockerad

Jag har inte skrivit på länge och håller på att få panik över detta.
Sätter mig vid datorn varje förmiddag för att skriva. Läser igenom de sista två sidorna för att komma in i berättelsen. Förvånas över att det faktiskt är helt okej, det jag läser.
Och sedan är det stopp.

Jag börjar surfa. Läser olika bloggar. Skriver (som nu) blogginlägg. Läser tidningarnas nätupplagor. Surfar in på Bokus och Adlibris och suktar efter böcker jag vill beställa. Skriver några mail. Osv. Osv.

Hela tiden tänker jag: "Nu, nu MÅSTE du skriva klart scenen, Malin."

Jag klickar upp dokumentet på nytt. Läser igenom de två sidorna. Tänker: "Okej, helt okej. Nu kör vi."
Stopp.

Kommer på att jag nog behöver lite kaffe först. Eller mineralvatten. Eller ett äpple. Viker lite tvätt. Gör en inköpslista. Osv. Osv.
Och plötsligt har hela förmiddagen gått.

5 kommentarer:

  1. Känner helt klart igen symtomen. Det är en av anledningarna till att jag inte skrivit ett smack på många år... + prestations ångest =) Hoppas att återfå skrivarglädjen genom att skriva på min lilla blogg!! Kanske kommer det tillbaka. Hoppas kaffet, mineralvattnet och äpplet fungerar =)

    SvaraRadera
  2. Hua, det är en jobbig känsla. Hoppas du kommer igång snart igen :)

    SvaraRadera
  3. Erika:
    Prestationsångest är verkligen knepigt... Den där rösten inom en som undergräver allt man gör... Precis som du tycker jag att bloggen är en inspirationskälla. Lagom mycket krav. Stor glädje (än så länge i alla fall).

    Vilken adress har du till din blogg? Vore roligt att få hälsa på...

    Anneli:
    Ja, jag hoppas också att det släpper. Kanske nu när vi flyttat ut till stugan, då måste jag gå en bit till grannarna (mina föräldrar) för att kunna låna internet. Inte lika lätt att surfa bort tiden alltså...
    ;)

    SvaraRadera
  4. Har inte lagt ut min blogg helt "officiellt" ännu.. mest för att inte känna någon press, men du får gärna läsa och komma med kommentarer. Kan vara bra att ha någon som ser på den förrutom mina egna djupt granskande ögon =)

    SvaraRadera
  5. Vilken fin blogg!
    Vad roligt att kunna följa dig och dina tankar... Tack!

    SvaraRadera