onsdag 5 maj 2010

Rätt stämning?

Igår kom beskedet från förlaget och champagnen står fortfarande kvar på kylning.
Om vi säger så...
De tyckte att omarbetningen lett till förbättringar. De tyckte att manuset var mycket välskrivet. De tyckte att det var ett av de bättre de fått i år.
Men...
MEN...

Jisses vad tungt det är att bli refuserad!
Det gör så ont, så ont. Och särskilt när det känns som att jag var riktigt nära målet den här gången.

Jag vill egentligen bara gråta - men tänker försöka sätta mig vid datorn och fortsätta skriva på det nya manuset. Ironin i det hela är dock att det är en romantisk scen som står på dagordningen.
Därför har jag satt på stereon laddad med romantisk musik (jag brukar annars aldrig skriva till musik) och så har jag tittat på gamla bilder som är fyllda med kärlek. Allt för att komma i rätt stämning - trots allt.

Vad sägs om dessa två:


Mina underbara föräldrar, unga och kära. Värmer verkligen hjärtat!

6 kommentarer:

  1. Men du: det var ju faktiskt mycket positivt! Betänk nu att det finns fler förlag. Så var har du kuverten och adresslistan? ;-)

    SvaraRadera
  2. Förstår hur du känner. Ändå, du har kommit längre än så många andra. Läs här och känn dig i alla fall mycket speciell! http://debutantbloggen.wordpress.com/2010/01/15/forlagskontakt-av-attonde-graden/

    Fortsätt skriva! Du är helt klart nära. Och som Elisabet skriver, det finns ju fler förlag att skicka till.

    SvaraRadera
  3. Kuvert skall strax inhandlas.
    Adresslistan är uppdaterad.
    Ny utskrift på gång.

    Kanske borde jag även besöka någon gammal seit, slå några slag på trolltrumman och jojka en stund för tur?

    Tack för uppmuntran!

    SvaraRadera
  4. Och Nilla...
    Jag satte i mig 200g Marabou Mjölkchoklad igår. Helt in enlighet med Debutantbloggens gradskala.
    ;)

    SvaraRadera
  5. Fy vad trist men "It isn´t over until the fat lady sings". Jag säger som de andra. Skicka till flera förlag.
    Kolla här så ser du att du är i mycket gott sällskap.
    http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/stieg-larsson-pa-lista-over-refuserade-forfattare-se-andra-varldsforfattare-som-refuserats_3857519.svd

    Ge inte upp och lycka till!

    SvaraRadera
  6. Tack, tack, tack!
    Det värmer. Och visst, man får påminna sig själv om att det hör till. De flesta har blivit refuserade någon gång.

    SvaraRadera