fredag 21 maj 2010

Jane och Simona


Jag älskar Jane Austen. Har slukat hennes böcker och nött upp filmatiseringarna av hennes verk genom åren. Stolthet och fördom (båda filmversionerna) har jag säkert sett ett tjugotal gånger.

Jag gillar romantiken (försås), men också det sociala spelet, de bitska replikerna, de högstämda idealen, de vackra miljöerna. Allt!

Och nu äntligen vågar ett svenskt förlag satsa på svensk romance. Heja Damm!

Simona Ahrnstedt debuterar med Överenskommelser, en svensk historisk och romantisk roman. Jippie! Den beskrivs som en ny, mer vågad, Jane Austen. Det låter toppen! Jag ser verkligen fram emot släppet och hoppas att den kommer ut snart, så att jag kan njuta av romantiken under semestern...

Vill också tipsa om en skön teaser för boken som förlaget lagt ut här. En reklamfilm med självaste författarinnan, med härlig humor och självdistans. Har hon skrivit boken med samma "glimt i ögat" kan det bli riktigt, riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar