fredag 28 maj 2010

Hotellfrukost

Det bästa med att bo på hotell är frukosten!
Jag har ätit alldeles för mycket. Magen är som en uppblåst ballong och helst av allt vill jag krypa ned mellan lakanen igen...

MEN, nu är det prisutdelning som gäller.
Och shopping.

Känns som en höjdarhelg, faktiskt. Om det nu inte varit för regnet. Jag försöker dock att se det positivt. Försöker att inte vara en gnällspik. Därför påtalar jag inte hur obekväma sängarna var. Jag tänker inte heller klaga över den irriterande, högljudda, surrande, jättefläkten utanför vårt hotellrumsfönster. Inte heller tänker jag irritera mig på de otrevliga tonårsbrudarna som skötte frukostserveringen och demonstrativt visade att vi störde deras rast...
Nej, allt sådant ska jag stå över idag och bara glädja mig åt helgen med maken och de goda vännerna.

Jag är en sådan livsnjutande person, inte sant?

2 kommentarer:

  1. Hoppas att han vinner... och att ni får en härlig helg!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Vi hade det TOPPEN!
    Vad roligt att du hittat hit, Åsa!

    Jag håller på med din bok just nu (har kommit halvvägs) och den är så oerhört bra! Verkligen!
    Har redan börjat tjata på vänner att de måste läsa den... trots att jag inte läst ut den själv ännu. ;)

    Jag hoppas att du kommer att skriva något mer!

    SvaraRadera