fredag 23 april 2010

Jag och Indiana Jones

Det finns en scen i Indiana Jones, "Det sista korståget", där Indy tvingas ta ett steg ut i tomma intet. Han står på en klippavsats och framför honom gapar avgrunden, likafullt vet han att enda vägen för att nå den heliga Graalen är - framåt.
Så han tar det där steget i tro...
Och givetvis uppenbaras en sten för honom att stå på.
För varje steg ut i avgrunden dyker en osynlig klippa upp, så att det till slut blir en stenbro över djupet.

När jag skickade in mitt manus för första gången kände jag mig precis som Indy på den där klippavsatsen.
Jag tog mitt första steg i tro.

Nu väntar jag bara på att den osynliga bron ska börja skönjas.

Välkommen till min blogg!
Jag hoppas att vi ska få ta de där första stegen över bron tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar