torsdag 29 april 2010

Ingen rast och ingen ro... eller?

Idag ska jag jobba.
Hårt. Intensivt. Inspirerat. Flitigt. Ambitiöst. ...

Jag ska slutföra min sista inlämningsuppgift till skrivarkursen jag går, och därefter skicka in den.
Jag ska skriva färdigt en scen som trixar med mig. En slags förförelsescen som inte riktigt vill bli som jag vill att den ska bli...
Jag ska delta i ett styrelsemöte för en ungdomsfond och dela ut några stipendier (alltid lika roligt!)
Jag ska göra klart våra deklarationer. Notera att jag skriver våra. (Är inte det ett kärleksbevis, när man gör makens deklartion också?)
Jag ska ta reda på en del tvätt.

Intensivt - med andra ord.

Men först ska jag unna mig att surfa runt och läsa trevliga bloggar och dricka förmiddagskaffe i godan ro.
Jag tror att den psykologiska benämningen på agerandet är Förträngning/Bortträngning.


Sörängens Folkhögskola, där jag går en skrivarkurs på distans.
Foto: Elisabet Norin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar