tisdag 24 april 2012

Nej, helst inte...

I fredags ställde "Bokhororna" följande fråga: Finns det något du verkligen inte vill läsa om i en bok?

Mitt svar på frågan är: Ja, det finns det! Jag har väldigt svårt för romaner där barn far illa. Klarar inte av det. Får ont i magen när jag läser och blir mycket, mycket ledsen.

Tror att det beror på att jag möter så många barn som far illa i verkligheten (i mitt jobb som grundskolerektor). Jag orkar inte läsa om dem också, då jag vet att verkligheten ofta är skrämmande lik fiktionen.

Vad vill du inte läsa om i böcker?

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har ingenting med ditt inlägg att göra men då du är en f.d. lärare till Desirée så tror jag att du har ett visst intresse av att läsa det här: http://alkb.se/hjalp-min-dotter-ar-forfattare, eller? :-)

    SvaraRadera